GRUPPETIMER

Se timeplan for gruppetimer her

Klikk deg inn på Online booking her


VISMOX SPINNING – wattbasert trening for alle.
Det blir sagt, ut fra et treningsperspektiv, at watt er måling av sannhet – hvorfor det? Fordi du kan prestere ett gitt antall watt på et bestemt tidspunkt – svaret er øyeblikkelig. Watt gir en objektiv måling av fremgang og progresjon innenfor trening. Vi benytter oss av sykler med watt-måling for at du skal få den beste treningen som passer deg. Vi benytter oss av STAGES/VISMOX sin software til å styre timen. Du melder deg på timene VISMOX SPINNING. For hjelp til påmelding, møt opp i god tid før timen.  Egen online booking på Vismox.

MORGENSPINN/KVELDSSPINN er timen for alle som vil ha en effektiv treningstime å starte eller avslutte dagen med. Etter 45 minutter skal du kjenne at du har både puls og muskler. Timen passer for alle.  Egen online booking på Vismox.


DANSUP er en reise gjennom ulike dansesjangere og tidsepoker. Uansett alder vil du garantert kjenne igjen trinn og musikk du har vært borti før. Med fengende musikk og trinnkombinasjoner er målet å sitte igjen med et stort, bredt smil! Timen passer for deg som vil trene kondisjon, koordinasjon og som liker å bevege deg til musikk.

 


BODYWORK er perfekt for damer og menn i alle aldre som ønsker å få trent styrke for hele kroppen på en time! Én og én muskelgruppe settes i fokus etter et fast mønster til fengende musikk. Vektstang og løse vekter med valgfri tyngde benyttes på varierende vis gjennom timen. Nivå og dagsform avgjør hvor hardt du pusher deg. Timen avsluttes med god uttøying. Effektive øvelser gjør at du raskt merker resultater! Du kan fort bli hekta på BODYWORK…


TRX-SLYNGE er en morsom treningsform der du har mulighet til å justere belastningen etter din egen fysiske form. Slyngene gjør at du må jobbe med kjernen for å ha kontroll og kvalitet på bevegelsene. Her får du trent styrke, fleksibilitet, balanse og utholdenhet. Instruktøren vil hjelpe deg med å finne riktig teknikk, samt gi alternative øvelser om det er øvelser som du ikke kan gjøre. Denne timen passer for alle.

 


ZUMBA er en rytmisk brasiliansk eller afrikansk dansetime. Timen passer for jenter og kvinner som vil bli med på en dansefest samtidig som man trener!

 

 


RYTME/CORE er en zumba- og danseinspirert time. Man følger instruktør til ulike trinnkombinasjoner og underveis i timen er det lagt inn styrkeøkter med fokus på kjernemuskulatur. Bli med på en morsom treningstime der du trener både hjerne, hjerte og muskler!

 


POWER/SIRKEL blir kjørt som Tabatasirkel med tidsintervaller på ca. 45 sekunder aktivitet og 15 sekunder pause, over 2 eller 3 runder. Sirkeltreningen vil variere fra gang til gang. . Underveis vil du få tilbakemelding på din teknikk. Er det øvelser som oppleves for lette eller for tunge kan de tilpasses deg. Kom gjerne ferdig oppvarmet sånn at kroppen din er klar for en god treningsøkt.

 


STEP. Kondisjonstime der vi med hjelp av stepkasse bygger opp en koreografi. Her er det enkle grunntrinn og ulike rytmer og intensitet som gjeder. Bli med på en fengende og morsom time, der du glemmer tid og sted!

 

STEP/STYRKE er en 60-minutters treningsøkt for kondisjon og styrke. Musikken som benyttes er fengende og gir energi til å pushe deg litt ekstra. Annenhver låt med kondisjon ved bruk av step-kasse i ca 5 minutter, og annenhver låt med ulike styrkeøvelser i ca 3 minutter. Du velger selv hvor hardt du vil jobbe under de ulike øktene ut fra nivå og dagsform. En morsom og effektiv treningstime!


MOVE/STRAM OPP. I løpet av denne timen beveger vi oss til fengende musikk med herlige rytmer. Helt enkle trinn/moves i behagelig tempo. Noen styrkeøvelser for magen, baken og ryggen er lagt inn underveis. Timen er beregnet for alle som blir glade av å bevege seg til musikk.

 


FLYT. En time i rolig tempo. Du vil likevel kunne bli både, svett, sliten og etter hvert sterkere og smidigere. Vi bruker teknikker fra yoga, pilates og tai chi for å trene styrke, balanse og bevegelighet. Timen avsluttes med en herlig avspenningssekvens. Husk egen yogamatte.

 


SH`DANS er en dansetime der du til ulike musikksjangre danser deg gjennom enkle og morsomme kombinasjoner. Du trenger ingen danseerfaring, her skal vi ha det gøy! Elsker du å danse er dette timen for deg! SH’DANS er en del av det rullerende gruppetilbudet på lørdager.

 


ENERGYBOOST er en intensiv styrke- og kondisjonstime med utstyr og egen kroppsvekt. Denne timen kjøres som sirkeltrening og vi belaster ulike muskelgrupper gjennom intervallarbeid. En herlig og solid time som fyller deg med energi!

 


CORE er en halvtimes intervall-styrketime der vi bytter mellom styrkeøvelser og pause. Vi begynner med 30 sekunders arbeid og 30 sekunders pause. 7 øvelser utgjør en serie før vi tar en pause på 2 minutter. Serien gjentas 3 ganger. Styrkeøvelsene fokuserer på mage, rygg (kjerne) og rumpe. Vi avslutter med en god uttøying. Dette er en time som kjøres etter Spinning og DansUp. Dersom du ikke har deltatt på en av disse timene før Core, må du sørge for god oppvarming selv. Utover høsten er målet og øke arbeidsintervallet og minske pauseintervallet.

 


KICKBOXING er en spennende treningstime der bevegelser og teknikk er inspirert av boksing og karate. Timen består i å lære det grunnleggende om kickboxing og den defensive teknikken. Timen passer for alle.

 

 

 


Klikk deg inn på Online booking her